Dobrodošel / dobrodošla nazaj!
V prejšnjem zapisu sem naštel moje
prednosti in slabosti kampiranja z avtodomom, tokrat pa se bom posvetil uporabi kombija. Tu se nadaljuje tudi moja zgodba...
Zahteve
Kot si lahko prebral / prebrala prejšnjič, lastništvo avtodoma ni brez
slabosti. Po nekaj letih z avtodomom so te slabosti postale čedalje bolj očitne (in nadležne). In tako sva se z ženo odločila, da "tavelik" avtodom zamenjava za nekaj manjšega - za kombi. Vozilo torej, ki bo lažje za vozit, parkirat in bo imelo manjšo porabo goriva. Ki ga bom lahko uporabljal za vsakodnevne vožnje v službo, razvažanje otrok v šolo in vrtec. Z zadosti prostora za celo družino (z otroki v otroških sedežih), otroški voziček in še prtljago. In tu pa tam kakšen večji kos pohištva, več koles ali kosilnico. Ker precejšnje zahteve, se ti ne zdi? :)
Kaj izbrati
Jaz sem izbral enega od najpogostejših "delavnih konjev" med kombiji v Evropi - Renault Trafic (ki se prodaja tudi kot Opel Vivaro in Nissan Primastar). Vožnja tega kombija je skoraj bolj preprosta kot vožnja običajnega avtomobila - sediš namreč višje in imaš tako boljši pregled nad prometom okoli vozila. Z velikimi stranskimi ogledali in parkirnimi senzorji je parkiranje preprosto, parkiram pa ga lahko na vsakem običajnem parkirišču. Poleg tega je njegova žeja zmerna - porabi okoli 7,5 l diesla na 100 km pri mojih običajnih poteh.
 |
Moj kombi - Renault Trafic |
Vse zgoraj našteto bolj ali manj velja za druge kombije podobne velikosti (vsaj te na Evropskem trgu): VW Transporter / Multivan, Ford Transit, Fiat Scudo / Peugeot Expert / Citroen Jumpy, Hyundai H1, Mercedes Vito, in še kakšen bi se našel. Na trgu je na voljo veliko rabljenih vozil v različnih izvedenkah, zato lahko najdeš nekaj primernega zase (in za svoj proračun).
 |
Ford Transit / Mercedes Vito / Nissan Primastar / Fiat Scudo / VW Transporter |
Prednosti
Cene teh kombijev so ponavadi nižje kot cene "tavelikih" avtodomov, poleg tega pa so prijetni (celo zabavni) za vozit, na avtocesti so hitri kot običajni avtomobili. Poraba goriva je ugodnejša kot pri avtodomih, poleg tega pa so za potnike zelo udobni - so relativno tihi med vožnjo in ponujajo obilo prostora za glave, noge in komolce. Veliko je tudi prostora za prtljago. Na splošno je kombi vrhunski kot avto za veliko družino. Družinsko kampiranje s takšnim vozilom postane mogoče, medtem ko je običajni avtomobil (ponavadi) premajhen za vso kamping opremo, potrebno za celo družino, in zraven še potnike. Če pa v kombiju odstraniš ali zložiš sedeže oz. klopi, je prevažanje velikih stvari ali nakupovanje pohištva v Ikei dosti lažje kot z običajnim avtomobilom (ali "tavelikim" avtodomom).
Slabosti
Mogoče se sprašuješ, kako pa je z uporabo takšnega kombija kot majhen avtodom? Vsekakor je izvedljivo, a kombiji ne ponujajo toliko prostora kot večji avtodomi. Tako so ti mini avtodomi ponavadi brez tuša, stranišča ali celo kuhinje (ali pa imajo manjšo). Tudi prostora za spanje je manj (če ga sploh še kaj ostane). Če se torej odločiš, da boš kombi uporabil (tudi) za spanje, ponavadi to pomeni za največ dve osebi, pa še to samo z odstranjenimi vsemi sedeži (razeno sprednjih dveh, se razume). V tem primeru pač ni prostora (in sedežev) za celo družino.
 |
Kampiranje s kombijem |
V nekaterih državah so stroški registracije, zavarovanja in cestnine za kombije precej različni (in odvisni od velikosti vozila) in so lahko precej višji kot za običajni avtomobil. Poleg tega na nekatera parkirišča za avtodome in "camperstop-e" po Evropi ne spustijo običajnih kombijev, pač pa samo avtodome z homologacijo.
Kljub vsem naštetim slabostim sem se vseeno odločil za kampiranje s kombijem - mini avtodomom. Te zanima, kako? S kombijem lahko kampiraš na različne načine, o najbolj preprostem pa boš lahko prebral v mojem naslednjem zapisu. ;)
 |
Nekje v Italiji :) |
Kakšne pa so tvoje izkušnje s kombiji? Vesel bom tvojega komentarja spodaj...
Bog te živi in se beremo naslednjič!
Komentarji
Objavite komentar